Trening GT zdecydowanie wyróżnia się na tle innych modeli treningowych dostępnych na rynku. Powstał przez…zderzenie dwóch światów. Podstawą dla GT jest zapewnienie standardów sportu zawodowego możliwie najszerszej grupie ćwiczących. Co sprawia, że w systemie GT mogą ćwiczyć zarówno początkujący, jak i zawodnicy startujący na wysokich szczeblach rywalizacji sportowej? Zapraszam do historii GTtraining. Z tego artykułu dowiesz się czym jest nasz system, na jakich zasadach się opiera i dlaczego to #najlepszytreningwmiescie.

Trening GT w swoim założeniu to grupowy trening motoryczny, mający swoje źródło w sporcie profesjonalnym. Początkowo stanowił odpowiedź na wymagania jakie stawiają zawodowi sportowcy w zakresie przygotowania się do skutecznej rywalizacji. Zauważono z czasem, że jest także świetnym uzupełnieniem treningu w sporcie amatorskim oraz celną propozycją dla osób, które chcą zadbać o swoje zdrowie i żyć aktywnie na co dzień.

GT to odgórnie planowany, angażujący i rozwijający równomiernie całe ciało trening. Kształtuje wszystkie cechy motoryczne człowieka takie jak siła, moc, stabilność, wytrzymałość, koordynację, mobilność i stabilność. Zabezpiecza przed kontuzjami. Kładzie mocny akcent na jakość i dokładność ruchu.

Na jakich fundamentach opiera się system GT Training?

  • budowa systemu
  • budowa treningu
  • projektowanie
  • sprzęt
  • intensywność
  • trenerzy
  • społeczność

GT składa się z 7 treningów tworzących jeden mikrocykl. Pojedynczy mikrocykl trwa dwa tygodnie, co pozwala na odpowiednie kształtowanie wzorców ruchowych. W ten sposób usystematyzowana jest zmienność ćwiczeń gwarantująca atrakcyjność zajęć. Każdy moduł odpowiada za kształtowanie innej cechy motorycznej, a razem tworzą kompletny system przygotowania atletycznego.

Dostępne są moduły:

GT Strength – oparty o ćwiczenia siłowe
GT Power – oparty o ćwiczenia eksplozywne i reaktywne w aspekcie kształtowania mocy
GT Core – oparty o ćwiczenia mające na celu poprawę stabilności
GT Compact – oparty o ćwiczenia lokomocyjne kształtujące wytrzymałość
GT WOD – zbudowany z najważniejszych technik danego mikrocyklu
GT Mobility – poprawiający mobilność aparatu ruchu, zapobiegający kontuzjom
GT Stretch – oparty o ćwiczenia zwiększające elastyczność ciała

W zależności od potrzeb i celów ćwiczący mogą wybierać te treningi, które obecnie najbardziej im odpowiadają. Z kolei kluby mające w swojej ofercie GT Training automatycznie mogą zasilić swój grafik 7 różnymi treningami lub wybrać pojedyncze moduły.

Jeden trening zbudowany jest z 5 elementów. Wyróżniamy takie części jak: Przygotowanie ruchowe, I sekwencja – Lower Body, II Sekwencja – Upper Body, III Sekwencja – Core, Cool Down.

Przygotowaniu ruchowym przeczytasz także w artykule Jakuba Podgórskiego – AKTYWACJA BIODER – KLUCZOWE ZAGADNIENIA, ZAGROŻENIA I PROPOZYCJA ĆWICZEŃ – MOVEMENT PREPARATION 

Każdy trening zaprojektowany jest szczegółowo, zgodnie z konkretnym algorytmem. Stanowi to gwarancję spójności całego systemu w swojej koncepcji. Żadna jednostka treningowa nie jest przypadkowa.

Najbardziej charakterystycznym elementem systemu jest sprzęt. Specyficzne jest zastosowanie gum Power Band By Tiguar. Gumy oporowe to sprzęt bardzo wygodny, bezpieczny i dający wiele możliwości, a przede wszystkim bardzo prosty w swoim użytkowaniu. Power bandy to sprzęt podstawowy ale nie jedyny. Stosowane są oprócz tego sztangi, stepy, drabinki koordynacyjne, kettle, itp.

Dzięki swojej konstrukcji GT jest intensywnym treningiem. Daje możliwość wykorzystania 100 procent swojego potencjału, przekraczania własnych możliwości, progresu. Mimo wysokiej intensywności jest bardzo bezpieczny. Trenerzy prowadzący zajęcia posiadają szerokie kompetencje w obszarze bezpieczeństwa klubowiczów czy doboru stopnia trudności ćwiczeń (skalowania). Co ciekawe – trenerzy GT potrafią dobrze zarządzać tą skalą pracując w grupie o zróżnicowanym stopniu zaawansowania. To sprawia, że każda osoba bez względu na swój poziom sprawności może przepracować całe zajęcia.

Kluczową składową systemu są trenerzy. Każdy z certyfikowanych trenerów GT musi przejść kilka etapów szkolenia aby móc prowadzić zajęcia. To pasjonaci pracujący według określonych standardów,  w oparciu o określone koncepcje. Dzięki temu możemy zadbać o jakość treningu i bezpieczeństwo osób znajdujących się na sali.

Ostatnim z wymienionych ale najważniejszym fundamentem systemu są ludzie – społeczność GT. Niezwykle istotnym elementem jest edukowanie, inspirowanie, a także motywowanie tych, z którymi pracujemy na co dzień. Dbamy o dobrą komunikację – od instruktażu na sali zajęć, przez wydarzenia, eventy, konwencje i spotkania, po obecność w social media. Pracujemy z ludźmi i jesteśmy dla ludzi.

Podsumowując: grupowy trening motoryczny GT to system treningowy poprawiający sprawność ogólną, siłę, moc, wytrzymałość, redukujący tkankę tłuszczową, rzeźbiący mięśnie i modelujący sylwetkę. Poza aspektami fizycznymi uwalnia ogromną radość oraz satysfakcję, daje poczucie przynależności do grupy i rozwoju indywidualnego. Stanowi to dodatkową dawkę motywacji do pracy nad realizacją swoich celów.

Tak zaplanowany i zaprojektowany trening tworzy przestrzeń, w której mogą ze sobą spotkać się wcześniej wspomniane światy –  sport zawodowy oraz świat sportu amatorskiego. Dbając o zdrowy styl życia znajdziesz w GTtraining miejsce dla siebie.

Chcesz zdobyć kwalifikacje trenera GT? Zobacz nasze szkolenia.

 

Bądź na bieżąco z wydarzeniami GT. Śledź nas na Facebooku i Instagramie:

Autor: Damian Dziedzic

Damian DziedzicZe sportem związany od zawsze. Dyscypliną, której oddał się bez reszty już będąc dzieckiem, była piłka nożna. Były zawodnik. Trener GT Training w Krakowie. Szkoleniowiec GT Academy. Obecnie podejmuje działania ukierunkowane na rozwój trenerski. Uczestnik warsztatów mających na celu pogłębienie wiedzy trenerskiej w systemie GT oraz związanych z anatomią sportową. Współpracuje z Keepers Fundation Kraków przy organizacji warsztatów bramkarskich.